Generación Perdida és el videoclip del moment, i ens atrevim a dir que serà un dels més seguits de l’any. Amb més de 250.000 visites en el moment de realitzar l’entrevista, tot just dues setmanes després del seu llançament, Generación Perdida forma part de la campanya que Anicet Lavodrama ha engegat a Verkami per poder enregistrar el disc conceptual del que el grup ens parla a continuació. Un text de R. IZQUIERDO amb preguntes de N. SOLANO

[youtube id=»4yZysR_mvuY» width=»600″ height=»350″]

Una de les primeres preguntes que ens vam fer després del primer visionat del videoclip era qui hi havia darrera de la peça i amb quina finalitat havia creat la que és, d’altra banda, la millor definició sobre la seva generació, que també és la nostra. El propi Benja Villegas, impulsor del projecte, ens ho explica. «Realment hi ha molts, de motius«, apunta. «El primer i principal és donar-li un punt de partida al projecte que tenim al cap com a grup«, ens assenyala abans de remarcar que la intenció de la banda és la de «crear un disc conceptual que, a través de 9 cançons, expliqui la vida d’una persona  que faci 30 anys, tot i que la idea és que qualsevol persona pugui empatizar amb la trama«.

L’ànima d’Anicet Lavodrama ens explica que han creat «quatre minicançons que enllacen els blocs temàtics, com si fos una ficció, una història cronològica. Això, unit al fet que volíem preparar el projecte a Verkami, ens va der decidir-nos a crear aquest tràiler«, i tot amb la voluntat de cercar un efecte cinematogràfic, «oferir un pseudoresum de tres minuts per animar a la gent a anar a veure la peli, si mantenim el símil cinèfil«.

Frame de Generación Perdida // BENJA VILLEGAS

Un cop aconseguit l’èxit a la proposta, en Benja ens fa balanç. «Vam pujar el clip el 10 d’abril, i jo ja he parlat en directe via Sypke amb Todo Noticias de l’Argentina i amb el diari Stern d’Hamburg, a més de ser portada al País digital«, ens explica tot reconeixent que «no esperàvem, evidentment, una repercussió tan gran. Era impossible imaginar-ho«. I tot això parlant del seu propi cas personal, ja que «sempre vaig tenir clar que volia explicar la meva pròpia història. Encara que faci servir la primera persona del plural al clip parlo sempre des del meu punt de vista, tot i que sempre he cregut que moltes de les coses que dic al vídeo les pensa molta gent«.

Amb Verkami a l’horitzó
La fantàstica acollida que ha tingut el videoclip serà un dels grans punts de suport que es trobarà la banda per assolir amb èxit els propòsits plantejats amb la campanya. «Jo intento deixar molt clar que tot això forma part d’un projecte musical, forma part d’un tot que és el disc que comentava abans«, apunta al temps que assenyala que Ensayo Sobre La Generación Perdida «és només un títol. L’únic objectiu real que tenim és poder fer un disc i que la gent l’escolti«, ens diu fent del seu gran somni una il·lusió ben encarada si atenem a les xifres aconseguides fins ara, que es poden consultar aquí.  Abans d’acabar i de citar-nos per tornar a parlar quan el somni es materialitzi en format disc, ens resolt el misteri del nom de la banda pels neòfits en matèria esportiva. «L’Anicet era un dels grans ídols de la meva infància. Va militar fins i tot a la Penya, i em va semblar un nom òptim«. Del que sentirem a parlar, segur.

[vimeo id=»40000803″ width=»600″ height=»350»]

Agraïments especials a Roger Sànchez.