De vegades, en David demostra que és més fort. O que és més hàbil, o que sap fer un ús millor de les seves eines. De vegades, en David fa evident que la força no ho és tot, i que encara que tot sembli impossible d’entrada, sempre hi ha sortides. Sovint, en David demostra que és molt més poderós que un Goliat. El Biògraf, de Marc Angelet amb la companyia La Guapa teatre, podria ésser un David. Ens ensenya que sense tenir darrere un gran pressupost o el prestigi que acompanya les grans produccions, també es pot fer teatre. Un teatre que acompleix amb els objectius principals: Entreteniment, estètica, reflexió, debat…
El Biògraf explica el dia a dia d’un escriptor del segle XXI, que des de casa seva, treballa en la biografia d’un polític important, i com la feina acaba absorbint la seva vida i arrossegant-lo a l’obsessió. I ho fa jugant amb els llenguatges teatral i audiovisual, intercalant-los i encaixant perfectament les dues peces del que acaba essent un engranatge que funciona de forma natural. Un guió encertat i precís, una història que va destapant-se poc a poc i un ritme que no permet la distracció, arrodoneixen l’obra. L’obra d’Angelet ens trasllada a una realitat humana obsessiva i angoixant. Sense grans desplegaments d’atrezzo i amb un fort protagonisme audiovisual, aconsegueix que l’espectador s’identifiqui amb el personatge, un objectiu que obres molt més ambicioses no sempre fan realitat.
Aquest és el sisè espectacle de la companyia de teatre La Guapateatre, que porta anys apostant per les noves idees i lluitant per fer-se un lloc en un món complicat. Marc Angelet, dramaturg i component de la companyia, estrenarà aquesta temporada en el marc del Projecte T6 del Teatre Nacional de Catalunya. Sembla que en David va guanyant posicions… PICOTT GIRL