Miss Carrusel ha tornat. Ho fa amb un nou EP que reprèn el fil del discurs del seu anterior treball tot donant-li al piano un protagonisme molt més gran del que disposava al seu primer disc, aquell Els Patis Interiors amb el que es va destacar com una de les veus més emergents de l’escena catalana. El seu retorn suposa un pas endavant i la confirma com un dels noms a seguir aquest 2012. Per RUBÉN IZQUIERDO
- El piano apareix com el gran protagonista del darrer treball de Miss Carrusel
- És, fins ara, el seu treball més intimista, i està format per quatre temes inèdits
- Sones ha editat Totes Les Coses Perennes en format vinil, un 10» amb dos temes per cara
La irrupció de Els Patis Interiors (Sones, 2010) ens va agafar a molts per sorpresa, així que el magnífic disc de presentació de Miss Carrusel se’ns va fer curt. Potser per això, ara edita el seu nou EP, quatre temes que tornen a reivindicar a una de les veus amb més personalitat pròpia de l’escena catalana.
El temps passa molt ràpid, ens diu la gent de Sones a la nota de premsa amb la que es va fer pública l’aparició de l’EP. I és cert, com ho és també que el seu nou treball ens serveix com a antídot davant les urgències del dia a dia. Totes Les Coses Perennes (Sones, 2012) és en aquest sentit un treball per gaudir, una cerca optmista dels millors espais on quedar-se a viure. I tendim a compartir aquesta creença.
Escollida per format part del cicle Girando Por Salas, la nova proposta de Miss Carrussel ha comptat amb la col·laboració de Ferran Palau i Roger Palacín, membres d’Anímic, que han fet les funcions de producció en una obra tan intel·ligent com madura, la constatació definitiva que estem davant d’una autora de gran solidesa musical.
El piano és l’instrument que conec millor i amb el que em sento més lliure
L’endemà de la publicació de l’EP vam parlar amb ella per tal de que ens acabés d’explicar els detalls d’un treball al que cal considerar com la continuació natural del primer, tot i que en aquesta ocasió el piano acaba per acaparar una atenció major que a la seva atenció proposta. “És cert”, ens comenta. “El piano és l’instrument que fa més temps que conec, i amb el que em sento més lliure treballant”, ens apunta per remarcar que “amb ell m’expresso millor, i em permet compasar melodies més treballades”, pel que considera que ha acabat establint aquest contacte més gran amb el seu instrument preferit per “qüestions pràctiques i estètiques”.
El canvi s’explica també a través del canvi de dinàmiques a l’hora de consumir i produir música. “Fins fa poc tenia el costum de composar amb la guitarra, i escoltava més música amb aquest instrument que d’altres, el que va propiciar que el disc fos més guitarreo”, deixant al piano un rol més “residual”. Tot i això, Miss Carrusel assenyala que “justament les que interpretava amb el piano eren les que transmetien més la meva esència i les que acompanyaven amb més força el missatge que volia donar, pel que em va quedar l’espineta d’aprofundir més en aquesta via”.
La irrupció del piano com a gran protagonista destaca doncs com el gran punt diferencial respecte l’àlbum de debut. “Es l’instrument base de les cançons de l’EP”, ens comenta, tot i considerar que també ho son “els jocs amb altres sons més orgànics i el prescindir de les guitarres per tal de crear espais sonors més tel·lúrics i anímicament subterranis”. Aquest canvi a la sonoritat de les cançons es deixa veure també a les mateixes lletres. “Les composicions han madurat en estructura, respiren més i hi ha passatges instrumentals, de la mateixa manera que les lletres també han experimentat una maduració força clara, tot i conservar els apunts personals i sensibles”. Això passa, afegeix, “perquè ens fem grans i la nostra perspectiva de les coses també evoluciona”.
Vivim molt ràpid, en un context general molt caòtic. Ens cal degustar millor les coses
Parlàvem abans a la nota de premsa de Sones, i la fixació amb el temps que se’ns escapa. “Precisament per aquesta sensació de que el temps passa molt ràpid no he tingut temps pràcticament d’escriure nous temes, només els quatre de l’EP”, assenyala al temps que demana una major “intensitat serena, atenció i concentració per gaudir millor de les coses”, i per “fer i degustar música també, clar”. Això és així, ens explica, “per què vivim en un context general molt caòtic, un període d’impetus transitoris”, que ha acabat provocant la sortida d’aquest EP, un treball “de cançons-reacció a la recerca del ritme, els espais personals i els punts sòlids de fermesa” cercats.
El nou EP de Miss Carrusel es pot comprar al link de la pàgina web de Sones