Algunes setmanes després d’haver acollit la visita d’un dels grans noms de l’anti-folk, l’artista nord-americà Jeffrey Lewis, la sala Apolo de Barcelona va rebre el passat dimarts a The Missing Leech, particular projecte del cantautor de Sant Joan de Vilatorrada Maurici Ribera, confirmat ja com un dels grans noms de l’anti-folk català.
El cas de The Missing Leech és el propi d’un creador hiperactiu, que acumula més de 200 actuacions en tres anys i mig de voltar en solitari , tot completant la seva trajectòria professional en un grapat de bandes i formacions (Ribera va formar part de la mítica banda de punk Arràs, responsables d’aquella Noia Marciana presentada formalment al 2005) i amb gires arreu del món, que l’ha portat a actuar des del Primavera Sound –ho va fer a l’edició de 2008, repetint pas al 2011 dins la programació prèvia al festival Primavera als Clubs– a fer-ho en països tan dispars com Nova Zelanda, Luxemburg o als Estats Units, on va actuar al festival Sidewalk Cafè de Nova York, bressol del moviment on el citat Jeffrey Lewis és poc menys que una llegenda viva.
Amb un EP i dos àlbums al mercat, The Missing Leech està presentant aquestes dates Trompetes a Holanda, nova mostra del gran rendiment que extreu a la autoedició, comptant per la gira d’enguany amb una banda de luxe integrada, atenció, per Roger Palacín (Anímic i Ana és un koala, guitarra), Jordi Espinach (Liannallull, guitarra acústica), Ana Andrés (Ana és un koala, baix), Ferran Palau, (Anímic, guitarra elèctrica) i Mau (Esperit, Les Aus; percussió, harmònica i sitar).
Trompetes a Holanda s’ha enregistrat a l’estudi Petites Coses de Collbató, base d’operacions dels Anímic, grup que aporta a la banda d’en Maurici dos dels seus membres, en Ferran Palau i en Roger Palacín. Com dèiem, Trompetes a Holanda és el segon àlbum de The Missing Leech després de A Set Of Dreams in Lo-Fi i l’EP previ This Is The Story Of My Other Record. R. IZQUIERDO