Demà dijous la redacció de Time Out ha preparat la festa del seu cinquè aniversari, una efemèride especial que escenifica el seu compromís amb l’activitat cultural de la capital catalana. La festa inclourà el directe dels Surfing Sirles al MNAC, on s’inaugurà l’exposició Barcelona Crea, i festa posterior al Mercat de les Flors, amb la presència dels Bankrobber Gangs DJ’s i DJ Coco. Per RUBÉN IZQUIERDO
- Festa d’aniversari de Time Out, amb els Surfing Sirles tocant en directe al MNAC, on s’inaugurà l’exposició Barcelona Crea
- La popular revista amb seu a Barcelona ha potenciat als últims mesos la realització de concerts en directe i d’altres activitats culturals a diferents punts de capital
- La nova distribució amb El Periòdico farà pujar de manera significativa la difusió global de la revista
En temps com els actuals, no especialment bons ni per la premsa escrita ni per la Cultura, és significativa l’efemèride que celebren demà els nostres companys de Time Out: cinc anys de suport i dedicació envers la cultura, una fita especial que celebraran de la millor manera possible, amb música.
Ho faran demà dijous amb la presència dels Surfing Sirles al MNAC, on a més es durà a terme la inauguració Crea Barcelona, punt de partida d’aquesta emotiva celebració a la que donaran continuïtat al Mercat de les Flors, on enls Bankrobber Gangs Dj’s i DJ Coco acabaran de completar la festa. Hem volgut parlar amb la Clara Narvión i la Marta Salicrú per fer cinc cèntims dels actes de demà i veure com han viscut en primera persona l’evolució de la revista -sensacions explicades també al blog de la redacció de la publicació, disponible aquí mateix-, un mirall de l’activitat cultural que hem trobat a la capital catalana als darrers anys.
La festa de demà, ens apunta la Clara, vol ser un «homenatge a tot el sector cultural i a la gent que ens ha estat ajudant aquests darrers cinc anys«, fet que els ah portat a convidar a diferents figures «importants de l’àmbit cultural, gastrònòmic i de l’oci» de Barcelona, en una festa que, com explicàvem, s’ha dividit en dues parts, els actes del MNAC i els del Mercat de les Flors.
Un dels punts principals d’aquesta celebració és la inauguració de l’exposició Crea Barcelona al MNAC, «un recull de 20 retrats d’algunes de les personalitats més destacades dels darrers cinc anys, que han aparegut a Time Out Barcelona«. És el cas de gent com «El Guincho, Sílvia Pérez Cruz, Aina Clotet, Enrique Vila-Matas, Jordi Cruz o Nao Albert«. Al MNAC s’ha confirmat també l’actuació musical dels Surfing Sirles, «un dels grups preferits de la redacció i una referència de la música independent catalana».
[youtube id=»74FIbLN_P_k» width=»600″ height=»350″]
Com dèiem, la segona activitat prevista per demà és la del Mercat de les Flors, que oferirà «una bona sessió de música amb els amics de Bankrobber Gang DJ i DJ Coco«, que servirà per completar la part més festiva de l’aniversari. Les dues activitats son de fet dues de les darreres ofertes culturals que Time Out ha programat als darrers temps, tal i com ens ho explica la pròpia Clara. «Als darrers mesos hem intentat fer una aposta per les activitats que van més enllà de la revista, implicant als nostres lectors més enllà de la lectura de la nostra revista«. en aquest sentit, s’han dur a terme activitats com Time Out En Viu, signat un acord amb Moritz, on s’han dut a terme les darreres festes de la revista i organitzat trobades amb escriptors rellevants de la ciutat, una aposta multitemàtica a la que cal afegir la darrera aventura cultural de la publicació, el concurs per triar les 20 botigues amb més encant de la ciutat, en una aposta per «impulsar el comerç local i de barri«. Al 2013 ens esperen, corrobora la Clara, més sorpreses de caire cultural i musical.
Cinc anys de Time Out. Un petit balanç
Si la Clara ens ha explicat algunes de les claus de la festa de demà, amb la Marta hem parlat per fer una mica de balanç d’aquests cinc anys de vida. Coordinadora de la secció musical de Time Out, la Marta Salicrú, ens ha preparat un text per explicar com ha viscut l’evolució de la mateixa, després d’incorporar-se al número 6 de la revista, quan la revista celebrava tot just el seu primer mes de vida.
Time Out van néixer amb la crisi. No vam arribar a viure les vaques grosses de la publicitat i sempre hem estat un equip petit que hem hagut de pencar molt, però el que té de bo això és que només hem pogut anar a millor, molt de mica en mica, amb molt d’esforç, i 5 anys després encara hi som, i des de dins tenim la sensació que estem millor que mai. Convertir-nos en suplement d’El Periódico multiplica per 6 la nostra distribució, així que arribarem a més lectors que mai. Tant de bo que s’enganxin a Time Out.
Pel que fa a l’escenari que ens ha tocat explicar, a la cultura, i en particular a la música, el meu àmbit, hem viscut un bon moment, de multiplicació de les propostes musicals de casa, de popularitat creixent, també entre les promotores de concerts, i de qualitat i diversitat estimulant d’aquestes. Ara aquest escenari està canviant, i és més de resistència davant les dificultats que comporta la crisi econòmica, amb unes institucions que no estan a l’alçada per garantir l’accés a la cultura, cosa que des de Time Out ens sembla vital. Però també l’haurem d’explicar, i més que mai ens tocarà donar suport als creadors i emprenedors que fan possible que continuem gaudint de la cultura. Si toca mullar-se, ens mullarem, com hem estat fent durant l’últim any. I que duri.